söndag 13 juni 2010

En liten Anna

På bilden är jag 5-6 år och gick på lekiset Sidensvansen i Oskarshamn. Jag har inga minnen alls från lekiset men har en inre bild av att det fanns tallar på gården och att det var mycket barr och kottar på marken. Har också för mig att det låg en bra bit hemifrån och att vi åkte bil dit. Men jag vet inte om  det stämmer. Googlade på "Sidensvansen" och "Oskarshamn" och fick faktiskt träff på en förskola med det namnet. Tänk om det är samma förskola som finns kvar och dessutom har behållt namnent. Jag får fråga mamma och återkommma med svaret. Flera gånger har jag tänkt att jag skall åkta till Oskarhamn igen och se hur det ser ut där vi bodde, skolan vi gick i och lite annat. Kanske det kan blir en tur. Har även tänkt att göra ett fotoprojekt med de ställen där jag bott. Så Oskarshamnsresan kanske kan bli starten.


1 kommentar:

A-K sa...

Vilken fin liten tjej. Nog känner jag igen henne alltid :-)