söndag 16 augusti 2009

planketgbg


Igår var jag och AK på planketgbg, det är en fotoutställning där ett ca 200 meter långt plank/staket fylls med foton av alla möjliga kategorier. Varje fotograf har en meter till sitt förfogande, de flesta fyllde sin meter med många bilder medan några nöjde sig med en eller två. Det var många fina foton och jag fastnade särskilt för Filip Edins svartvita foton. Filip är bara 16 år och otroligt duktig. Det skall bli roligt att följa honom framöver. Kika gärna i hans galleri på fotosidan.se.

Vi stannade också till hos Jan Mark som fotade både i Real Life och Second Life. När vi stod där och pratade kände jag att det var något bekant över namnet. Efter en koll med mamma visar det sig att min känsla var rätt. När jag var drygt ett halvår gammal fotograferade han mig till nåt reportage om båtliv. Synd att jag inte litade på min känsla och frågade igår. Men jag kanske får anledning att träffa honom nån mer gång t ex på planketgbg 2010.

1 kommentar:

a-k sa...

Vilket bra inlägg du gjort om Planket nu måste jag in och kolla hos Filip och Jan.

By the way, jag sakanr permalinkfunktionen hos dig Ann?