lördag 1 november 2008

Singstar

Igår träffades vi några stycken hemma hos Z och åt undebar ostbricka, drack gott vin och "sjöng" Singstar. Ni som hört mig vet att jag sjunger hellre än bra, men eftersom jag är äldre än 30 kan jag göra som jag vill.

Gången innan vi utövade dessa läten kom grannen och ringde på.
- Asså musiken står jag ut med, men inte det där skrikandet!

Vi kanske får hålla oss utomhus?



För många år sedan började jag en kurs för "oss som inte kan sjunga". Men tyvärr avslutades den efter 3 gånger eftersom den inte motsvarade våra förväntningar. Vi hade inte väntat oss att behöva sjunga "Dinkeli dunkeli doja..." eller leka Tokyos tunnelbana. Droppen var nog när vi skulle sitta två och två och säga samma siffra samtidigt utan att veta vilken siffra den andra skulle säga. När kursledaren efteråt frågade om vi kom samtidigt, bröt jag ihop och undrade var kameramannen gömde sig och återvände aldrig mer till Sintra och hennes kurs.

Tack M för att du stod ut med oss igår, det var ju trots allt vi andra tre som försökte oss på sångkursen med Sintra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade träningsvärk i magen igår. Undra om man sjunger rätt då ;-)

annsve sa...

a-k: Ja det tror jag. Du och jag var ju bäst, iallafall om vi utgår från underhållningsvärdet :)